Навіщо в «Розетці» тракторист і про десятки нових працівників щодня, – інтерв’ю з HRD ROZETKA Андрієм Солуяновим.

Розничная торговля

Вакансии компании
Андрій Солуянов
HRD
ROZETKA

На початку червня 2020 року український інтернет-магазин та маркетплейс ROZETKA відсвяткував 15-річний ювілей. У статтях з нагоди цієї дати згадується, що для Владислава Чечоткіна, співзасновника та співвласника, підготовка до запуску та перший час існування компанії – найскладніший період у житті. Він приходив з роботи, грав з дитиною, спілкувався з дружиною, а потім до четвертої години ночі описував товари для сайту і ставив завдання програмістам. Проте наразі це вже історія. Ми зустрілись з Андрієм Солуяновим, HRD ROZETKA, щоб поспілкуватись про те, що ж являє собою компанія зараз і хто може стати її частиною.

– Андрію, наскільки ми знаємо, ви працюєте в HR-галузі вже понад 20 років. Розкажіть, будь ласка, про свій професійний шлях.
Навіщо в «Розетці» тракторист і про десятки нових працівників щодня, – інтерв’ю з HRD ROZETKA Андрієм Солуяновим.
До того, як потрапити в ROZETKA, я також працював у ритейлі: в Foxtrot, Varus на посадах керівника з персоналу. В ROZETKA вже три роки: з них два – на посаді директора з навчання та розвитку персоналу й ось уже рік – HR-директором.
Чим вас, як спеціаліста, привабила компанія?
Навіщо в «Розетці» тракторист і про десятки нових працівників щодня, – інтерв’ю з HRD ROZETKA Андрієм Солуяновим.
Слід почати з того, що таке ROZETKA. По-перше, це ТОП-1 ecommerce в Україні і складно знайти, якийсь більш амбіційний продукт ніж цей. Перийшовши в ROZETKA, кожен працівник автоматично кидає собі виклик, бо планки заздалегідь задані високі, тому і відповідати їм – це справжній челендж. По-друге, усвідомлювати те, що робиш щось дійсно корисне і круте – це відчуття надихає.
– А як щодо інших працівників вашої компанії? ROZETKA неодноразово входила у ТОП кращих роботодавців у галузі «Торгівля». Як ви думаєте, чому вас так високо оцінюють пошукачі?
Навіщо в «Розетці» тракторист і про десятки нових працівників щодня, – інтерв’ю з HRD ROZETKA Андрієм Солуяновим.
Напевно, тому що ROZETKA – це справді велика компанія з великою історією. І так історично склалось, що такі роботодавці асоціюються зі стабільністю та можливостями розвитку. В цьому ми не є винятком. ROZETKA розвивається та освоює нові напрямки бізнесу. Звичайно, це відображається на потребах у різних фахівцях.
– Які ж пошукачі можуть у вас працевлаштуватись? Скільки робочих місць ви надаєте, в яких містах, за якими напрямками?
Навіщо в «Розетці» тракторист і про десятки нових працівників щодня, – інтерв’ю з HRD ROZETKA Андрієм Солуяновим.
Наразі в ROZETKA працює близько 4000 тисяч людей, вакансії є в Києві, Одесі, Дніпрі, Львові, Харкові та в інших обласних центрах (25 червня 2020 року компанія відкрила першу точку видачі в Харкові, а на початку липня Владислав Чечоткін у Facebook заявив про намір відкрити ще 11 офлайн-магазинів у різних містах України, – ред.). Ми постійно розширюємось і відкриваємо офлайн-точки видачі. ROZETKA приймає до своїх лав дуже різнопланових працівників, але найбільший фокус спрямовуємо на IT, логістику та роздрібну мережу. Була навіть вакансія на посаду «тракторист» (сміється, – ред.).
– Тракторист? Неочікувано …
Навіщо в «Розетці» тракторист і про десятки нових працівників щодня, – інтерв’ю з HRD ROZETKA Андрієм Солуяновим.
Так, у нас величезна територія. Для догляду за нею і потрібні трактори: прибирати, чистити сніг тощо.
– Але ж, певно, такі вакансії радше рідкість. А кого ви шукаєте найчастіше?
Навіщо в «Розетці» тракторист і про десятки нових працівників щодня, – інтерв’ю з HRD ROZETKA Андрієм Солуяновим.
Як я говорив раніше, левова частка наших вакансій спрямована на спеціалістів в IT, логістику та в роздрібні мережі. Наприклад, ROZETKA володіє складами, чиї розміри не поступаються потужностям логістичних компаній. Для них потрібен повноцінний штат: водії, логісти, вантажники, складські працівники тощо. Активно розвинені відділи діджитал-спрямування. Це й IT (наприклад, розробники та тестувальники), і діджитал-маркетинг тощо.
– Як же відбувається набір працівників?
Навіщо в «Розетці» тракторист і про десятки нових працівників щодня, – інтерв’ю з HRD ROZETKA Андрієм Солуяновим.
Звичайно, ми задіюємо декілька каналів, використовуємо відомі Job-сайти. Окрім того, в нас досить поширений внутрішній рекрутинг та горизонтальні переміщення, коли співробітники мігрують з одного відділу в інший. Наприклад, працівник відділу служби підтримки може перейти в IT-відділ або стати бізнес-аналітиком. Але, напевно, найбільше ми пишаємося тим, що наші колеги самі рекомендують фахівців на різні вакансії. Щоби стимулювати це, в нас, по-перше, діє реферальна програма (метод пошуку нових співробітників через рекомендації, за яким за вдало запропонованого фахівця співробітник отримує бонус, – ред.), ми випустили серію плакатів, де нагадуємо нашим співробітникам про те, що вони можуть радити на відкриті вакансії у нас своїх знайомих, і розповідаємо про наші кар’єрні можливості широкому загалу. До речі, на цих плакатах зображені наші реальні працівники. Тому всі наші співробітники – наші рекрутери (усміхається, – ред.).
– А які вимоги ви висуваєте до кандидатів?
Навіщо в «Розетці» тракторист і про десятки нових працівників щодня, – інтерв’ю з HRD ROZETKA Андрієм Солуяновим.
Залежить від того, про який відділ ідеться. Якщо це працівники складу, вантажники чи пакувальники, то і процес найму не дуже суворий. Головне, щоб це була порядна, працьовита, цілеспрямована людина. Навіть не завжди обов’язково мати стаж роботи у таких випадках. Інша річ, якщо ви йдете до відділу маркетплейсу, IT, контенту тощо. Тут, справді, вже чималу роль відіграють soft- та hard-skills. Однозначне «ні» ми говоримо токсичним людям. А от шукаємо тих спеціалістів, яким близькі такі цінності, як гнучкість, швидка реакція на зміни. До того ж «наша» людина обов'язково має бути працьовитою і хотіти розвиватися.
Навіщо в «Розетці» тракторист і про десятки нових працівників щодня, – інтерв’ю з HRD ROZETKA Андрієм Солуяновим.
– Що змінилось у компанії у зв’язку з карантином?
Навіщо в «Розетці» тракторист і про десятки нових працівників щодня, – інтерв’ю з HRD ROZETKA Андрієм Солуяновим.
Ми дуже швидко адаптувались до ситуації. У період карантину багато відділів почали працювати віддалено. І при цьому вони продовжують показувати справді гарні результати. З одного боку, проєкти почали зростати швидше. З іншого, – ми переосмислили базові HR-процеси. Було чимало колаборацій з іншими компаніями. Наприклад, наші друзі з компанії EVO нам допомагали з масовим наймом персоналу, коли ми виводили десятки нових працівників щодня.
– Десятки нових працівників щодня? Це вражає…
Навіщо в «Розетці» тракторист і про десятки нових працівників щодня, – інтерв’ю з HRD ROZETKA Андрієм Солуяновим.
Так, наприклад, ми активно розвиваємо точки видачі в обласних центрах, куди й набираємо працівників. До того ж багато людських ресурсів потрібно, щоб наші клієнти отримували якісний сервіс. Мене самого досі вражає, наскільки швидко можна отримати своє замовлення в магазині. Там є величезний склад. А чекати на видачу товару доводиться не більше декількох хвилин. Це можливо лише завдяки продуманій роботі працівників, технічному оснащенню тощо. За кожною з цих складових – «наші» люди. Тому набір нових працівників – це перманентний процес для нас.
– Які бонуси для співробітників існують у ROZETKA? Як ви допомагаєте працівникам розвиватись?
Навіщо в «Розетці» тракторист і про десятки нових працівників щодня, – інтерв’ю з HRD ROZETKA Андрієм Солуяновим.
Наші колеги можуть вивчати англійську мову, займатись йогою. У нас є команда з баскетболу, сокеру і клуб бізнес-аналітиків. Ми завжди намагаємось брати участь у благодійних спортивних заходах для всієї компанії. Наприклад, однією із традицій став щорічний «Пробіг під каштанами». Але на карантині ці активності пішли на канікули. Проте навіть зараз відділ освіти займається проведенням освітніх вебінарів на різні теми. А ще у нас реально крута онлайн-бібліотека, яку ми постійно поповнюємо.
– Які книги з вашої онлайн-бібліотеки (або не тільки з неї) ви могли б порадити?
Навіщо в «Розетці» тракторист і про десятки нових працівників щодня, – інтерв’ю з HRD ROZETKA Андрієм Солуяновим.
Мій особистий ТОП-3 виглядає так:
  • «Генії і аутсайдери» Малкольма Гладуелла;
  • «Людина розумна. Історія людства від минулого до майбутнього» Юваля Ноя Харарі;
  • «NETFLIX. Ця ідея ніколи не спрацює» Марка Рендольфа.
– Як ви утримуєте співробітників? Адже побутує думка, що сучасний працівник – набагато більш мобільний, ніж, наприклад, 10 років тому. Як ви з цим боретесь?
Навіщо в «Розетці» тракторист і про десятки нових працівників щодня, – інтерв’ю з HRD ROZETKA Андрієм Солуяновим.
Напевно, це справді так. І пов’язане це, насамперед, зі стрімким технологічним розвитком людства. Але ніхто не в змозі з цим дійсно боротися, тому що потреби в цьому немає. Утримання працівників у компанії – це наслідок того, що в компанії не все гаразд, погані умови праці, погані заробітні плати тощо. Ми переконані: «Незадоволений співробітник – незадоволений клієнт». Ми регулярно визначаємо лояльність за допомогою eNPS і дивимося, що драйвить або НЕ драйвить наших людей, що виходить або не виходить. Уважно читаємо відгуки, аналізуємо їх і фіксуємо. Драйверами лояльності може бути все, що завгодно. Часто здається, що збільшити лояльність – це додати якихось булочок, цукерок, полуниці з вершками. А насправді, якщо моніторити eNPS регулярно, то співробітники все підкажуть самі. Головне, що ROZETKA пропонує амбітні завдання та проєкти, які унікальні для ринку. А коли праця має сенс, роботу не змінюють.
– І наостанок: робота в ROZETKA – це…
Навіщо в «Розетці» тракторист і про десятки нових працівників щодня, – інтерв’ю з HRD ROZETKA Андрієм Солуяновим.
- твій найамбітніший проєкт!
Навіщо в «Розетці» тракторист і про десятки нових працівників щодня, – інтерв’ю з HRD ROZETKA Андрієм Солуяновим.